سایت اختصاصی مهندس سجاد جعفری

سایت اختصاصی مهندس سجاد جعفری
کارشناسی ارشد مدیریتHRM
-مشاورجوان شورای اسلامی شهرستان صومعه سرا
-مشاور روابط عمومی و رسانه شورای اسلامی تولم شهر
-عضو شورای سردبیری نشریه فرهنگ سربازی
-مشاور مدیر موسسه سنجش و دانش استان گیلان
-عضو انجمن مهندسان مکانیک ایران
-فعال فرهنگی
-عضو ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه عربان صومعه سرا
پست الکترونیک:sajad-jafari@live.com


نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دردو دل یکی از جوانان صومعه سرا یی (سجاد جعفری)با منتخب مردم صومعه سرا،سید کاظم دلخوش اباتری که این روزها با اینکه به طور رسمی وارد مجلس نشده است اما بسیار پیگیر مسائل شهرستان در وزارت خانه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واران خبر:

شهرستان صومعه سرا چندی است واژه ی غریبی در اذهان عمومی کشور شده است و سیل عظیمی از هموطنان شریف و عزیز ما هنوز این نام بی نقطه را که تجلی ، نگین و نماد ابریشم،نیشکر و صنوبر است به سمع شان نرسیده.

چندی است که در میان کشتزارها و باغ های وسیع قرارگرفته در شهرستان محصولاتی چون توتون و چای به ندرت کشت و پرورش کرم ابریشم کاهش چشمگیری داشته است که تبعات آن قابل بحث و گفتگو می باشد

آداب و رسوم رایج در صومعه سرا از قبیل:لافند بازی ، کشتی گیله مردی و نوروزی خوانی که در جشن ها ، مراسمات و ایام خاصی از سال اجرا می شدند به فراموشی سپرده شده یا در حال فراموشی می باشند.صد حیف که رسم "گشه بوری" یکی از مراسم های مربوط به ازدواج کاملا از بین رفته است.شاید تنها یادگاری باقیمانده از زمان قبل مربوط به تعزیه خوانی عاشورا در ضیابر باشد که به لطف خدا هنوز پابرجاست و انشالله باقی بماند.

جاذبه های گردشگری این شهرستان از جمله مناره گسکر در جاده معروف به جاده شاه عباسی که یادآور مناره های زمان سلجوقی است ، همچنان هیچ کتیبه ای برای معرفی تاریخ بنا و سازندگان آن وجود ندارد.پل خشتی گازرودبار یا گازروبار،اثار تاریخی هفت دغنان،پل خشتی روستای پردسر هنوز شرایط را برای جذب گردشگر اماده نکرده است.
تالاب بسیار زیبا که با افتخار آنرا تالاب صومعه سرا معرفی میکنیم ، با وجود آن زیبایی های طبیعی و زیستی که سالانه پذیرای پرندگان مهاجری چون: کیلار،فیلوش و خوتکا هنوز تتوانسته آنطور که باید باشد جذب مسافر و گردشگر نماید.

صنایع دستی شهرستان صومعه سرا از قبیل: حصیر بافی-سرامیک سازی-قلاب دوزی- معرق-گلیم بافی-فرش بافی-بامبو بافی-چموش دوزی و نازک کاری چوب که روزگاری چرخ معشیت مردم را می چرخاند هم اکنون برای بومی های این شهرستان  نا آشنا و غریب است چه برسد به بیگانگان و مسافران.

ابریشم صومعه سرا  که خاستگاه ابریشم ایران است و بدون شک در صنعت نوغانداری در کشور بی همتاست-متاسفانه چرخ دنده ی کارخانه هایش در حال ایستادن است که فقط کارخانه ی ابریشم کشی به عنوان بزرگترین کارخانه ابریشم کشی ایران در حال فعالیت می باشد.

با اینکه شهرستان صومعه سرا در ناحیه جلگه ای واقع شده ولی با وجود کوه ها و قللی مانند پلنگ دره،سفید لنگان،سیاه کوه و خمبارژی که حداکثر ارتفاعشان به 1200 متر می رسد،خالی از هرگونه مکان های تفریحی از جمله تله کابین ،سورتمه ریلی و یا مثلا ایجاد یک منطقه با لژهای خانوادگی و ... است

با وجود مراکز آموزشی و دانشگاه های متعدد متاسفانه شاهد پذیرش دانشجو در سطح تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی نیستیم و از این حیث هم دچار مشکل و کمبود می باشیم.

این موارد گوشه ای از دغدغه ها و مشکلات شهرستان صومعه سرا است که به قلم بنده حقیر آمده تا شاید بتواند موجب پیگیری شود.

ارادتمند شما-سجاد جعفری


منعکس شده در سایت واران نیوز و سایت ملی دانا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۱۳
سجاد جعفری

مقاله زیر در رابطه با “پدیده فلاتر” برای دانشجویان رشته مکانیک و هوافضا است.

ترجمه و تالیف: مهندس سجاد جعفری

قسمتی از این مقاله:

نوعی از نوسان بال هواپیما و کنترل سطح بال در روز های اول پرواز مشاهده شده است. در توصیف این پدیده فیزیکی اجازه دهید که تکیه گاه بال را بدون قسمت متحرک آن در تونل باد در یک زاویه کوچک حرکتی با یک نگه دارنده محکم در نظر بگیریم. وقتی که هیچ جریانی در تونل باد نباشدو نمونه مختل(اشفته) شده باشد می توان گفت ،با فشار(ضربه) یک میله ، نوسان شروع میشود. وقتی سرعت جریان در تونل باد به تدریج زیاد شود نسبت میرایی نوسان ایرفول در حالت اول افزایش می یابد.اگر چه با افزایش سرعت جریان های بعدی، نقطه بدست آمده در هر میرایی به سرعت کاهش می یابد.

درسرعت بحرانی فلاتر،نوسان می تواند خود را با یک دامنه پایا نگه دارد. در سرعت های جریان مقداری بالاتر از بحرانی، یک اتفاق یا تصادف کوچک می تواند ایرفول مختل(آشفته) را به عنوان برانگیزنده(محرک) یک نوسان شدید در آورد. در این رخداد ایرفول یک نوسان بی ثبات و نا استوار را تحمل می کند که به آن فلاتر گفته می شود.

تجربه در فلاتر بال نشان داده که نوسان خودپایدار است:یعنی .هیچ نوسان دهنده اضافی و نیرویی لازم نیست. حرکت، می تواند آنرا در بر گیرد یا در یک رنجی از سرعت باد افزایش دهد یعنی چیزی که کمتر یا بیشتر از پهنای بال برطبق طراحی بال ها در وضعیت آزمایش باشد.

به عنوان مثال ساده تکیه گاه بال:فلاتر در سرعت باد بحرانی رخ می دهد.درفلاتر قسمت متحرک بال،ممکن است چندین فلاتر در رنج های سرعتی اتفاق بیفتد و این ها با سرعت بحرانی، در انتهای هر دوی آنها محدود می شوند که فقط نوسان دامنه ثابت می تواند آنرا در بر گیرد.

حرکت نوسانی در فلاتر قسمت متحرک بال اجزای پیچشی و مارپیچی دارد. ایرفول صلب فقط درجه ازادی مارپیچ را که فلاتر ندارد محدود می کند.

 

ادامه مطلب:

http://www.varannews.ir/wp-content/uploads/2016/03/%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%81%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1.docx


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۶
سجاد جعفری

روشی نوین در کنترل ارتعاشات سیستم تعلیق خودرو

ترجمه و تالیف: مهندس سجاد جعفری

مقدمه

ارتعاشات چرخ اتومیبل یکی از مواردی است که در راحتی سرنشینان و استهلاک قطعات خودرو نقش بسیار زیادی دارد. مهمترین قسمت دمپ این ارتعاشات کمک فنر و فنرهای آن می باشد. لذا بررسی این ارتعاشات و کنترل[۱] آن از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.در این تحقیق ، پس از مدلسازی رفتن چرخ روی دست انداز به روش اجزای محدود[۲] ، به کنترل ارتعاشات آن به کمک کنترل [۳]LQR می پردازیم. چرخ به صورت دو درجه آزادی در نظر گرفته شده و پیزوالکتریکی[۴] متصل شده کار حسگر و عملگر کنترلر را انجام می دهد . در این تحقیق روند دمپ ارتعاشات در مقایسه نمودارها برای ۲ نوع روش المان بندی و دو نوع کنترلر مختلف واضح دیده می شود که جهت پیشبرد راحتی سرنشین و کم کردن صدمات قطعات ناشی از لرزشها و دست اندازها بسیار مفید می باشد.

در این تحقیق به بررسی ارتعاشات چرخ اتومیبل می پردازیم . چرخ همواره با دمپر است . با توجه به پستی و بلندیهایی که در سطح زمین وجود دارد ، موقعیت مکانی چرخ تغییر می کند . با آنالیز اطلاعات حاصل از تغییر ارتفاع چرخ توسط رایانه ، نقشه ای از پستی و بلندیهایی موجود در سطح نمونه به دست می آید .

یکی از مهمترین عواملی که بر کیفیت رانندگی و راحتی سرنشین و سرعت و دقت عمل کردن رانندها تاثیر دارد، ارتعاشات خودرو است.

محققان بیشماری در زمینه کنترل ارتعاشات خودرو فعالیت کرده اند. ایشان با مدلسازی تحلیلی یک جرم و فنر و دمپر به عنوان نیروی بین چرخ و زمین و انتخاب کنترلر PI دست به کم کردن ارتعاشات کردند .

آقای جز[۵] {۷} (۲۰۰۴) با مدل کردن چرخ به صورت زیر که به شکل جرم ، فنر و دمپر مشخص شده و توانست با استفاده از پیزوالکتریک در پایه متصل به دمپر ، دست به کنترل ارتعاشات خودرو بزند.

ادامه مطلب در سایت واران نیوز:


http://www.varannews.ir/41069/%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۵۶
سجاد جعفری